Devblog 173: wijzigingen en verbeteringen, maar geen tank…

Devblog 173: wijzigingen en verbeteringen, maar geen tank…

Sorry, beetje laat, maar nu alsnog een devblog update.




Een kleine update dit keer. Er zijn wel wijzigingen zicht- en voelbaar in de AI, het recoil-systeem en resource- en player spawns, maar we zien helaas nog geen langverwachte tank.

Heavy Armor?!
Niemand gebruikt de Heavy Armor, maar volgens de devs komt dat omdat het de kosten niet waard zijn. Daarom blokkeert de Heavy Armor Helmet vanaf nu 90% van de bullets en arrows. De Chest/Legs blokkeren 75% van de damage.

AI
De achterliggende techniek achter de AI (het bewegen van animals en in de toekomst de scientist/robots en de tank) is verbeterd. Dit is ook te zien in de manier waarop animals nu bijvoorbeeld lopen en op de grond liggen als je ze killt. Ook de AI pathfinding is verbeterd en dit heeft allemaal te maken met de aankomende Bradley tank bij de Launch Site.

Recoil
De M92, AK47 en P250 hebben nu 80% minder ‘aimcone’. Verder zijn de ‘patterns’ zelflerend. Hetzelfde gebeurde vorige week al met de LR300 en de reacties waren over het algemeen positief. De devs zijn op social media op zoek naar reacties om te zien of de wijziging in goede aarde valt of niet. Maar niets is zeker: “Don’t get too butthurt if we end up changing the recoil patterns as time goes on, they aren’t set in stone. That being said, I think they’re pretty close to what we’ll want eventually.”

EAC
De EAC API is geüpdatet. In eerdere versies maakte jouw PC verbinding met de EAC servers, maar dat loopt nu allemaal via de server. De ‘EAC Disconnected’ meldingen zouden hiermee verleden tijd moeten zijn. Mochten er connectiviteit issues zijn tussen de server en EAC, dan kan niemand op de server.

Wat nog meer?
Er zijn wat verbeteringen aangebracht aan de logging en ‘garbage collection’ achter de schermen. Dit zorgt voor een betere performance van de servers. Verder zijn de spawns voor players wat vergroot waardoor je niet op 2 of 3 plekken spawned (vaak bij het water, op het strand). Dit zorgde voor chaotische uren na een wipe. Ook is het zichtniveau van mist op langere afstand aangepast. Ziet er beter uit!

– De nieuwe backpack is klaar voor implementatie én er wordt gewerkt aan een ‘geiger teller’
– Bone Armor heeft nu Cloth nodig in plaats van Rope
– Riot Helmet heeft geen Sewing Kit meer nodig

We zijn benieuwd naar volgende week!

Subscribe
Notify of
guest
0 Commentaren
Inline Feedbacks
View all comments