Grote wijzigingen in de update van vanavond…

Grote wijzigingen in de update van vanavond…

Weg met twigs! Een deel van de wijzigingen uit Devblog 158 zijn weer omgedraaid. Het zou raiden makkelijk moeten maken, maar het werd iets te makkelijk en veel bases zagen er niet uit: twig building binnen cupboard ranges. Vanaf vanavond kun je geen twig walls en ladders meer neerzetten, maar alleen foundations en floors. De wooden ladders blijven ook nog, maar kosten nu meer: 3 ropes ipv 1.




Dit maakt het bouwen van compounds met high external walls weer een beetje leuk. Je hebt toch al snel een ladder, maar daar kom je niet zonder pijn mee weg: je hebt meer rope nodig en wat syringes in verband met het prikkeldraad op de walls. Iets meer syringes dan normaal, want de damage van het prikkeldraad is aangepast. Leuk op een (almost) vanilla server, maar op een modded server blijft het bouwen van compounds en quarries spannend.

Je hebt vanaf nu ook een ‘default map’. Je hoeft geen map meer te craften, maar met ‘g’ komt er altijd eentje tevoorschijn.

Verder:
Een aantal kleine wijzigingen met grote impact: je kunt nu furnaces, storage boxes en fridges oppakken als je de hammer in je handen hebt. ‘Cupboard shelves’ zet je nu makkelijk over bestaande boxes heen en furnaces kosten 100 wood minder, maar je krijgt nu geen 100 wood meer als je een furnace neerzet.

Last but not least: de external stone gate is aangepast. Meer prikkeldraad aan de zijkanten en het hek gaat sneller open en dicht.

Ook zie je met ‘perf’ 5 t/m 8 het geheugengebruik van de Rust client in je scherm onderin. Aan te zetten in je client console. En er zijn verbeteringen doorgevoerd aan de sedan die sinds vorige week door admins ingespawned kunnen worden. De auto kan nu beter aanrijdingen met objecten aanvoelen en heeft werkende kop- en remlampen. Je kunt ze in- en uitschakelen met ‘f’.

Helk, developer van Rust, heeft verder een verhaaltje over eventuele wijzigingen in de toekomst. De blueprints zouden weer eens terug kunnen komen, maar components zullen niet verdwijnen:

Helk is well underway on the new progression system. A hybrid of components and blueprints, this next evolution of progression will fundamentally shift how items are crafted and made available. Although this work is not able to be tested yet (it’s still on its own branch), we do know roughly what to expect given Helk’s commits and a chat we had.

First of all, blueprints are coming back, and will work pretty much the same as they did back in the old days: certain items can be crafted by default, other items require a blueprint to be learned before you can craft them. Each player will have their own learned blueprints for each server and they will persist across map wipes (but not server to server).

Blueprints will be obtained through research benches. You’ll need the source item and a certain amount of scrap to get a blueprint. The specifics of percentage chance and costs are still to be determined, but it looks like researching will be very similar to what it used to be – except instead of BP frags, you use scrap. It’s not clear as of yet if you’ll find blueprints around the map, or if they’ll only be obtained through research.

Tot vanavond bij de update!

Subscribe
Notify of
guest
0 Commentaren
Inline Feedbacks
View all comments